-آيا عمر جاودانه و آب حيات و اين كه حضرت خضر از آب حيات نوشيد و عمر جاودانه يافت درست است؟

(0)
-چه كسي در آخرت بهره مند وبي بهره مي باشدچرا؟(0)
-چرا ما نمي توانيم شناخت دقيق و كاملي از عالم , آخرت داشته باشيم ؟(0)
-با تامل و دقت در انسان و طبيعت روشن مي شود كه انسان همواره در پي دفع ضرر ازخود و جلب منافع است و از اين طريق حيات خود را حفظ كرده , به بقا ادامه مي دهد . امـا از آنـجـا كه دفع ضرر و جلب منفعت في حد نفسه نمي تواند انسان رابرانگيزد و به عمل وادار سـازد خـداوند اعمال را همراه با لذت يا رنج قرار داده است و انسان در پي لذت برمي آيد و مثلا با خـوردن و آشاميدن و زناشويي كردن لذت مي برد و از اين طريق در حقيقت حيات و بقاي خود را ادامه مي دهد . امـا اگـر فـرض كـنيم انسان نه دچار ضعف و بيماري شود و نه نابود گردد , كما اينكه در جهان آخـرت چنين است ديگر لذت ها فايده اي براي او ندارند , زيرا لذت ها در دنيا براي اين بودكه انسان تشويق به عمل شود تا به بقاي خود ادامه دهد . بنابراين چرا خداوندهمواره انسان را به لذت هاي گوناگون جهان آخرت وعده مي دهد در حاليكه اين لذت هادر آنجا فايده اي ندارند ؟(0)
-چـگـونه ممكن است امر جاويداني كه ابتداي آن روز قيامت است كه در آن آسمان و زمين از ميان مي روند , به بقاي آسمان و زمين مقيد شود ؟(0)
-چرا عدم ايمان به آخرت , موجب عذاب ابدي مي شود ؟(0)
-آيا انسان ها در آخرت هم مثل اين دنيا از اختيار برخوردارند؟(0)
-آخرين مرحله كمال انسان در آخرت چيست ؟(0)
-عقب ماندگان ذهني و كودكان در آخرت در چه حالي هستند؟(0)
-آيا در جهان آخرت با همين تركيب حاضر مي شويم ؟(0)
-آيا عمر جاودانه و آب حيات و اين كه حضرت خضر از آب حيات نوشيد و عمر جاودانه يافت درست است؟

(0)
-چه كسي در آخرت بهره مند وبي بهره مي باشدچرا؟(0)
-چرا ما نمي توانيم شناخت دقيق و كاملي از عالم , آخرت داشته باشيم ؟(0)
-با تامل و دقت در انسان و طبيعت روشن مي شود كه انسان همواره در پي دفع ضرر ازخود و جلب منافع است و از اين طريق حيات خود را حفظ كرده , به بقا ادامه مي دهد . امـا از آنـجـا كه دفع ضرر و جلب منفعت في حد نفسه نمي تواند انسان رابرانگيزد و به عمل وادار سـازد خـداوند اعمال را همراه با لذت يا رنج قرار داده است و انسان در پي لذت برمي آيد و مثلا با خـوردن و آشاميدن و زناشويي كردن لذت مي برد و از اين طريق در حقيقت حيات و بقاي خود را ادامه مي دهد . امـا اگـر فـرض كـنيم انسان نه دچار ضعف و بيماري شود و نه نابود گردد , كما اينكه در جهان آخـرت چنين است ديگر لذت ها فايده اي براي او ندارند , زيرا لذت ها در دنيا براي اين بودكه انسان تشويق به عمل شود تا به بقاي خود ادامه دهد . بنابراين چرا خداوندهمواره انسان را به لذت هاي گوناگون جهان آخرت وعده مي دهد در حاليكه اين لذت هادر آنجا فايده اي ندارند ؟(0)
-چـگـونه ممكن است امر جاويداني كه ابتداي آن روز قيامت است كه در آن آسمان و زمين از ميان مي روند , به بقاي آسمان و زمين مقيد شود ؟(0)
-چرا عدم ايمان به آخرت , موجب عذاب ابدي مي شود ؟(0)
-آيا انسان ها در آخرت هم مثل اين دنيا از اختيار برخوردارند؟(0)
-آخرين مرحله كمال انسان در آخرت چيست ؟(0)
-عقب ماندگان ذهني و كودكان در آخرت در چه حالي هستند؟(0)
-آيا در جهان آخرت با همين تركيب حاضر مي شويم ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:34934 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:22

يكي از مشهورترين نامهاي روز رستاخيز چيست؟
از مشهورترين نامهاي روز رستاخيز يوم القيامة است، و درست هفتاد بار در قرآن مجيد تكرار شده، از جمله مي​فرمايد «وَنَضَعُ الْمَوازِيْنَ الْقِسْطَ لِيَوْمِ الْقِيامَةِ» [ما ترازوهاي عدل را در روز قيامت نصب مي​كنيم» انبياء/47



در اينكه چرا آن روز، روز قيامت و بپا خاستن ناميده شده، خود قرآن مجيد از اين مسأله پرده برداشته مي​گويد [در آن روز مردم، در برابر خداوند به پا مي​خيزند) (و در دادگاه عدل او حاضر مي​شوند) «يَوْمَ يَقُوْمُ النَّاسُ لِرَبِّ الْعالَمينَ» مطففين/6



و نيز [در آن روز فرشته اعظم خداوند كه نامش «روح» است با ساير ملائكه در يك صف براي اجراي فرمان خدا قيام مي‎كنند.] «يَوْمَ يَقُومُ الرُّوحُ وَالْمَلائِكَةُ صَفّاً» نبأ/38



و نيز [در آن روز شاهدان و گواهان، براي شهادت بر اعمال انسانها بپا مي​خيزند «وَيَوْمَ يَقُومُ الْاَشْهادُ» غافر/51



و بالاخره [در آن روز حساب و كتاب، بر پا مي​شود «يَوْمَ يَقُومُ الْحِسابُ» ابراهيم/41



اين مطلب در دادگاهها معمول است كه به هنگام اعلام رأي دادگاه، همه حاضران اعم از متّهمان و قضات بپا مي​خيزند، و رأي نهائي اعلام مي​شود، اين بپا خاستن دليل بر احترام به رأي دادگاه و تسليم در مقابل آن است.



از اين گذشته، انسان هنگامي كه مي​خواهد به طور جدّي كاري را انجام دهد بپا مي​خيزد و آماده اجرا مي​شود، به همين جهت مسأله «قيام» دليل بر تصميم و اراده محكم و آمادگي و احترام نسبت به انجام كاري است، و شايد به همين دليل واژه «قيامت» در قرآن مجيد، اين همه تكرار شده است.



اضافه بر اينها، قيام مردگان از قبرها، خود نيز يكي از دلائل اين نامگذاري است. در حديثي از امام علي بن الحسين (ع) مي​خوانيم «اَشَدُّ ساعاتِ ابْنِ آدَمَ ثَلاثُ ساعاتٍ اَلسّاعَةُ الَّتي يُعايِنُ فِيْها مَلَكَ الْمَوْتِ، وَالسّاعَةُ الَّتي يَقُوْمُ فيها مِنْ قَبْرِهِ، وَالسّاعَةُ الَّتي يَقِفُ فيها بَيْنَ يَدَيِ الله تَبارَكَ وَتَعَالي» [شديدترين ساعات انسانها، سه ساعت است، ساعتي كه فرشته مرگ را در برابر خود مي​بيند، و ساعتي كه از قبر برمي​خيزد و ساعتي كه در برابر خداوند متعال مي​ايستد] (بحار 7/105 حديث 19.).










پيام قرآن ج 5


ايت الله مكارم شيرازي و ساير همكاران

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.